• ŞIKLIK.YOLA ÇIKTI.
  • BMW 7 Serisi'nin sürüş dinamikleri ve verimliliği.
  • ŞIKLIK.YOLA ÇIKTI.
  • BMW 7 Serisi'nin sürüş dinamikleri ve verimliliği.
  • Yenilikçi hafif yapı, öncü motor tipleri ve son derece akıllı bir enerji yönetimi, BMW EfficientDynamics mühendislerinin gerçekleştirdiği yeniliklerin yeni standartları belirlediğine ilişkin en iyi örneklerdir. Bu özellikler, BMW 7 Serisinde ustalıkla bir araya getiriliyor. Böylece, sürüş konforu, dinamikler ve verimliliğin ideal kombinasyonu elde ediliyor.
  • BMW EFFICIENT DYNAMICS.
  • Hedef ister maksimum performans, ister minimum yakıt tüketimi olsun BMW için odak noktası her zaman saf BMW sürüş keyfidir. BMW EfficientDynamics, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu en aza indirirken aynı anda dinamikleri ve sürüş keyfini artırmak üzere geliştirilen bir stratejidir. Motor, enerji yönetimi ve otomobil konseptini içeren ve her BMW ile birlikte sunulan kapsamlı bir teknoloji paketidir.
    BMW TwinPower Turbo ailesinin üyesi olan yeni nesil benzinli ve dizel motorlar gelişmiş performans ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Doğru parçalar için doğru malzemenin kullanılmasıyla aynı anda ağırlığı azaltırken otomobilin sağlamlığını da artıran BMW EfficientLightweight teknolojisinin sunduğu iyileştirilmiş aerodinamik özellikler de verimliliğin artmasına katkıda bulunur. BMW'nin bu etkileyici yenilikteki liderliğinin kanıtı temel malzeme olarak son derece hafif ve yüksek sertliğe sahip karbon fiber (CFRP) kullanan tek büyük otomobil üreticisi olmasıdır. Bu akıllı enerji yönetim sistemi ve yakıt tüketimini iyileştirerek sürüşü destekleyen opsiyonel ECO PRO Modu dahil olmak üzere kapsamlı teknolojilerden oluşan bir bileşimdir. BMW aynı zamanda %100 elektrikli hareketli aksam ve fişli hibritten oluşan BMW eDrive teknolojisi gibi ileriye dönük hareketli aksam teknolojilerine de odaklanır.
  • BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.
  • BMW EfficientLightweight programı, hafif yapı konseptlerinin ve akıllı malzeme bileşimlerinin geliştirilmesinin yanı sıra tüm bileşenlerin detaylarının istikrarlı bir şekilde iyileştirilmesi anlamına da gelir. Alüminyum, son derece sert çelik, magnezyum ve Carbon Core'un elde edildiği karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) uygulaması otomobilin ağırlığının azaltılmasında büyük, hedefe yönelik katkıda bulunurken, aynı zamanda otomobilin dengesini de artırır. Konfor ve güvenlik işlevlerinin artırılmasına rağmen önceki nesle kıyasla ağırlığın 130kg azaltılması bu durumun kanıtıdır. Ek olarak akıllı hibrit yapı ve ağırlığı iyileştiren birleştirme teknolojileri kütlenin dengeli biçimde dağıtımını garanti etmek ve ağırlık merkezini daha da düşürmek üzere bir arada çalışır.
    Bu gelişmelerle BMW EfficientLightweight akıllı hafif yapı açısından yeni standartları belirler. Önceki nesildeki karşılaştırılabilir modele kıyasla yeni BMW 7 Serisi CO² emisyonu açısından da ilave %25 tasarruf sağlar. Bu tasarruf tüm değer zinciri boyunca (ham madde elde etmeden üretime, uzak mesafe taşımadan geri dönüşüme), iyileştirilmiş üretim işlemleri (BMW üretiminde malzemelerin optimize kullanımı, yenilenebilir enerji) ve sürdürülebilir ürün özellikleriyle (ikinci el alüminyum, geri dönüştürülmüş termoplastik sentetik malzemeler) gerçekleşir.
  • CARBON CORE.
  • BMW 7 Serisi'nde BMW EfficientLightweight'in temel öğesi gövdede yenilikçi bir karma yapı kullanmaktır. Çelik, alüminyum ve özellikle yenilikçi karbon fiber (karbon fiber takviyeli plastik, CFRP) kullanımı sürüş dinamikleri ve konfora ait tüm gerekliliklerin karşılanmasının yanında lüks sınıfta tamamen yeni standartları belirler.
    Bu bütünsel yaklaşımın merkezinde gövdenin burulma mukavemetini sağlayan çelikle kıyaslandığında ağırlık avantajını gösteren Carbon Core öne çıkar. En geniş konseptten
  • en ince detaya kadar istikrarlı bir ağırlık tasarrufuyla birlikte kusursuz, 50:50 oranında aks yükü dağılımı elde edilir ve ağırlık merkezi daha da düşer. Kısacası maksimum sürüş konforu için ideal otomobil genlerini ayrıntılı şekilde ifade ederken yol tutuşu ve çevikliğin artırılmasının yanı sıra düşük yakıt tüketimi ve emisyonu da destekler.
    BMW EfficientDynamics bu yolla üstün verimliliği maksimum sürüş dinamikleri ile akıllı şekilde bir araya getirir ve yenilikçi hafif yapı alanındaki teknolojik kapasitesini gösterir.
  • AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.
  • Aerodinamik özellikler önemli bir alandır ve hava direnci, sürüş dengesi ve akustik gibi otomobile ait sayısız talebin iyileştirilmesi açısından önemli rol oynar.
    BMW EfficientDynamics açısından en önemli rolü hava direnci ve dolayısıyla bir iyileştirme önlemi olarak sürtünme katsayısı oynar. Bunun %40'ı gövde, %20'si alt gövde, %30'u tekerlekler ve çamurluk davlumbazları, %10'u ise işlevsel donanımlar tarafından belirlenir. Temel form büyük oranda otomobilin tasarımı ve alt gövdenin tamamen kapalı olup olmamasıyla belirlendiğinden çamurluk davlumbazları ve işlevsel donanım iyileştirme açısından en etkili alanları oluşturur.
  • Hava direnci önemli ölçüde Havalandırma ve ön çamurluk davlumbazları üzerindeki Hava perdesi tarafından, bunun yanı sıra gerektiğinde radyatör önündeki hava girişini elektrikli olarak açıp kapamak için ızgara çubukları arasındaki görünür havalandırma kontrollerinin Aktif hava akışına sahip böbrek ızgaraları tarafından azaltılır. Ek olarak 2 akstaki havalı süspansiyon 120km/sa'in üzerindeki hızlarda otomobili 10mm alçaltarak hava direncini daha da azaltır. Bu otomobildeki hava direnci önceki modelde yapılan geliştirmeler sayesinde maksimum %10 oranında azaltılmıştır.
  • Aktif hava akışına sahip böbrek ızgaralar

Aktif hava akışına sahip böbrek ızgaralar gelişmiş aerodinamik performansı temsil eder. Soğutucu bir hava akışı gerekli olmadığında havalandırma kontrolü ile radyatör ızgaralarını elektronik olarak kapatır ve motor bölümüne giren hava akışı miktarını azaltır. Bu durum aerodinamik özellikleri ve tüketim oranlarını optimize eder.

  • Hava Perdesi

Hava Perdesi gövde üzerindeki hava direncini çok basit ancak son derece etkin şekilde azaltır. İki daralma kanalı, hava akımını ön rüzgarlık boyunca ve tekerleklerden ileriye doğru yönlendirir. Bu, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltacak şekilde çamurluk yuvalarındaki hava türbülansını düşürür. Hava Perdesinin bir diğer faydası, önemli otomobil bileşenlerinin geliştirilmiş soğutma işlevlerine katkıda bulunmasıdır.

  • Havalandırma

Havalandırma iki ön çamurluk davlumbazının arkasında yer alır ve otomobilin aerodinamik özelliklerini optimize etmek üzere kullanılan yeniliklerden biridir. Ön rüzgarlıktaki Hava Perdesi ile birlikte Havalandırma, türbülansı büyük oranda azaltır ve hava akışını doğru şekilde yönlendirir. Hava direncindeki azalma böylelikle otomobilin yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltır.

  • Aero jantlar

Yakıt tüketimini optimize eden mükemmel aerodinamik özellikler gövde ile sınırlı değildir. Otomobilin tekerlekleri ve jantlarının içinde ve etrafında, kolların döner hareketi sıklıkla kusursuz hava akışının önünde engel oluşturan bir hava türbülansına neden olur. BMW tarafından geliştirilen, direnci optimize edilmiş türbin tasarımına sahip yeni Aero jantlar, bu türbülansa etkili şekilde karşı koyar, havayı otomobilin yan kısımlarına doğru yönlendirir. Bu durum rüzgar direncini düşürürken aynı zamanda emisyonu azaltır ve sürüş keyfini artırır.

  • BMW 730d/Ld.
  • BMW EfficientDynamics motorların yeni nesline ait TwinPower Turbo sıralı 6 silindirli dizel motora sahip BMW 730d, etkili bir sürüş performansı ve düşük yakıt tüketimi sunar. 620Nm'lik etkileyici bir tork ve 265bg maksimum güç sunar. Ortalama yakıt tüketimi oranı 100km'de yalnızca 4,9 ile 4,5 litre (xDrive ile 100km'de 5,2 ile 4,8 litre), düşük ortalama CO2 emisyonu ise 129 ile 119gr/km (xDrive ile 137 ile 127) arasındadır.
  • Bu motorla donatılan BMW 730d, 0'dan 100km/sa hıza yalnızca 6,1 saniyede erişir (xDrive ile 5,8 saniye) ve 250km/sa azami hıza ulaşır. 3,0 litrelik dizel motorun alüminyum hafif yapısı harika performansı, olağanüstü güç üretimi ve her motor devrinde üst düzey tepkiselliğiyle ilham vericidir. CommonRail direkt enjeksiyon ve iki aşamalı turboşarjı değişken türbin geometrisiyle bir araya getirir.
  • 8 İLERİ STEPTRONIC ŞANZIMAN.
  • BMW EfficientDynamics'in temel bir öğesi olan 8 ileri Steptronic şanzıman, konfor ve dinamik performans açısından yeni standartları belirler. Vitesler arasındaki hassas artışlar tüm devirlerde ideal güç üretimini kolaylaştırır. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamik performansın keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Motor devri özellikle yüksek hızlarda düşürülür ve karşılığında hem yakıt tüketimi hem de motor gürültüsü azalır.
    Otomobil manuel moda alındığında da dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Hızlı motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı son derece akıcı vites değişimlerini garantiler.
    Önsezili hareketli aksam, otomobilin hareketlerinin ve trafik durumunun sürekli olarak izlenmesi gibi entegre işlevler şanzımanın vites değiştirme yöntemini önemli ölçüde etkiler. Geçerli sürüş modundan bağımsız olarak sistem, her zaman en uygun vitesi seçer. Şanzıman kumanda ünitesi navigasyon sistemine bağlıdır böylelikle rotaya bağlı olarak önsezili hareketli aksam daha atletik, tepkisel bir ayar (SPORT modu) ve daha az vites değiştirmeli daha konforlu bir ayar (COMFORT modu) arasında geçiş yapar.
  • BMW xDRIVE.
  • Akıllı BMW xDrive dört çeker sistemi en zorlu zemin koşullarına bile kusursuz şekilde uyum sağlar, her zaman olağanüstü bir çekiş sunar. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC) BMW'nin kusursuz şekilde dengede kalmasını sağlar. DSC sezici sistemi ile kontrol edilen xDrive sürüş gücünü esnek ve hızlı bir biçimde akslara dağıtır, arkadan ve önden
  • savrulmanın önüne geçer ve olağanüstü bir yön dengesi sağlar. Zorlu yol koşullarında DSC sürüşe gereğinden fazla müdahale etmek zorunda değildir. BMW xDrive, dört çeker sürüş sisteminin çekiş, yön dengesi ve sürüş güvenliği avantajlarını daha fazla sürüş keyfi sunmak üzere klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir.
  • AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.
  • BMW 7 Serisi'nde akıllı enerji yönetiminin standart özellikleri Otomatik Start/Stop işlevi, Fren Enerjisi Geri Kazanımı ve elektrikli direksiyon gibi BMW EfficientDynamics teknolojilerini içerir. Bu teknolojiler sürdürülebilir mobilite ve maksimum verimliliği sağlamak üzere bir arada çalışır.Burada gösterilen resimler değiştirilebilir.
  • Otomatik Start/Stop işlevi

Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomobil örneğin trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte geçici olarak hareketsiz hale gelirse Otomatik Start/Stop işlevi sürücü otomobili hareketsiz duruma getirmek üzere frene basar basmaz motoru kapatır. Bu durum yakıt tüketimini %6 oranında azaltır.
Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Sürücü ayağını fren pedalından çeker çekmez motor otomatik olarak yeniden çalıştırılır.
Bu işlev sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobilin yana yatmaya başlaması veya ön camda buğulanma oluşması gibi durumlarda merkezi kontrol ünitesi, gerektiğinde otomobil hareketsiz durumdayken motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan ortadan kayboluyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gaz pedalından çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Bunun sonucunda BMW EfficientDynamics'in klasik özellikleri olan yakıt tüketimi azalırken itiş gücü artar.

  • Elektrikli direksiyon

Elektrikli direksiyon, direksiyon desteğini mevcut hıza göre ayarlar. Bu da yüksek hızlarda direkt, hassas bir direksiyon kullanımı ve park sırasında zahmetsiz bir manevra olanağı sağlar. Direksiyon yalnızca gerçekten gerektiğinde enerji tüketir. Bu özellik yakıttan tasarruf sağlar ve emisyonu azaltır.Hidrolik bir pompa yerine sistem, elektrik motoru kullanır. Geleneksel sistemlerde bu pompaya motordan sürekli olarak enerji beslenmesi gerekir ancak elektrik desteği yalnızca direksiyonun hareket ettirildiği durumlarda çalışır. Düz yolda ilerlerken ya da aynı direksiyon açısı korunurken (ör. uzun virajlarda) elektrik motoru aktif değildir ve hiç enerji harcamaz. Direksiyon desteğinin mevcut sürüş durumuna ve hıza göre esnek olarak ayarlanması sayesinde direksiyon konforu artırılır.

  • ECO PRO ÖZELLİĞİNİ İÇEREN SÜRÜCÜ DENEYİMİ KONTROLÜ.
  • Sürücü Deneyimi Kontrolü sürücüye standart motor, süspansiyon ve şanzıman ayarları için COMFORT modu, daha yüksek seviyede verimlilik için ECO PRO modu ve daha dinamik bir sürüş için SPORT modu seçeneklerini sunar. Seçilen sürüş moduna ve gerçek zamanlı navigasyon ile etkileşime bağlı olarak yeni etkileşim işlevi Adaptif Mod; Dinamik Amortisör Kontrolünü, direksiyon ve Steptronic şanzımanı mevcut sürüş durumuna uygun hale getirmek üzere zamanında, sürekli olarak ayarlar. ECO PRO modunda sürüşün
  • mümkün olduğu kadar yakıt açısından verimli olması amacıyla gaz pedalı ve şanzıman karakterinin yanı sıra ısıtma/klima ayarları da değiştirilir.
    ECO PRO modu yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. "Seyir" modu, ileri Rota asistanı ve ECO PRO rota kullanılarak daha fazla yakıt tasarrufu elde edilebilir.
    Burada gösterilen resimler değiştirilebilir.
  • Seyir

"Seyir" işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar.

  • İleri rota asistanı

İleri Rota Asistanı bölgesel yol koşullarına erişim için navigasyon sistemini kullanır ve önceden ipuçları sunar. Bir sonraki virajda hız limitinde bir değişiklik varsa, sistem sürücüye yavaşlamasını tavsiye eder.

  • ECO PRO rota

ECO PRO rota yakıtın verimli şekilde kullanılmasına da yardımcı olur. Trafik hacmini, bireysel sürüş stilini ve yerel koşulları göz önüne alarak verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota tavsiye eder.

  • Adaptif Mod

Adaptif Mod, Sürücü Deneyimi Kontrolü içerisindeki akıllı ve etkileşimli bir işlevdir. Adaptif Moda ek olarak sürücü SPORT, COMFORT veya ECO PRO modları arasından seçim yapabilir.
Adaptif Mod, Dinamik Amortisör Kontrolü, direksiyon ve Steptronic şanzımanı etkiler ve ayarları mevcut sürüş durumuna uyarlamak ve seçili sürüş modu (COMFORT/SPORT) ile uyumlu hale getirmek üzere sürekli olarak değiştirir.
Adaptif Modda sistem, sürücünün kişisel sürüş stilinin yanı sıra kickdown, direksiyon hareketleri ve cruise control gibi çeşitli göstergeleri de göz önünde bulundurur. Üstelik, sistem virajlara, kavşaklara veya farklı yol koşullarına hazırlık için süspansiyon kontrollerini ayarlamak üzere gerçek zamanlı navigasyonla etkileşimi temel alır.