• TÜKETİMİ KEYİFLE AZALTIR.
  • BMW 4 Serisi Coupé'de BMW EfficientDynamics.
  • BMW 4 Serisi Coupé, daha fazla sürüş keyfi ve daha az emisyon için BMW EfficientDynamics'e ait kapsamlı önlem paketleri ve teknolojilere sahiptir.
BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.
  • Otomobil tasarımının tamamı BMW EfficientDynamics felsefesini yansıtır. Optimize edilmiş, aerodinamik ön rüzgarlık ve alt gövde, hava direncini ve yakıt tüketimini azaltan yenilikçi geliştirmeleri içerir.
    Ön rüzgarlık, BMW EfficientDynamics felsefesini hayata geçiren bir tasarım özelliğidir. Entegre Hava Perdesi, havayı iki dikey hava girişi boyunca ve ön çamurluk davlumbazları boyunca yönlendirir. Hızlandırılmış hava akışı tekerleklerin dış kısmında bir anlamda "perde" oluşturur. Hava akışını ön tekerleklere yönlendiren Havalandırmalar da mevcuttur.
  • Bu yenilikçi teknolojiler türbülans ve hava direncini azaltarak yakıt tüketiminin de önemli ölçüde azalmasını sağlar.
    Motor bölümünü de koruyan düz alt gövde kapağı, otomobilin aerodinamiğini büyük ölçüde iyileştiren ek bir detaydır. Bu yeni kaplama elemanları aerodinamik açısından önemli olmasının yanı sıra; aynı zamanda ses yalımını geliştirir ve paslanmaya karşı büyük ölçüde koruma sağlar.
BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • ECO PRO MODU.
  • ECO PRO Moduna geçiş yapar yapmaz her şey daha fazla verimliliğe göre ayarlanır ve kişisel sürüş stilinize göre bu özellik yakıt tüketiminde yüzde 20'ye kadar tasarruf yapabilmenizi sağlar (bir şirket içi BMW yakıt tüketimi çalışmasına göre). Seyir (yalnızca Steptronic şanzımanla), önizleme asistanı ve ECO PRO Rota gibi ek fonksiyonlarla yüzde beş tasarruf daha sağlanır. Bu mod gaz ve şanzıman tepkisinin yanı sıra vites değiştirme noktalarını da optimize eder ve ısıtma/klima stratejisini akıllı şekilde uyarlar. Kontrol Ekranı yakıt tüketimini o anda hangi EfficientDynamics teknolojisinin azalttığını gösterir.
  • Verimliliği daha fazla artırabilmeniz için mevcut sürüş durumunuzla ilgili ECO PRO önerileri de gösterilir.
    ECO PRO modunun bir diğer özelliği de Steptronic şanzımanla birlikte kullanılan seyir fonksiyonudur: 50 km/sa ile 160 km/sa gibi bir hız aralığında herhangi bir tahrik gücü gerekli değilse, sistem motor bağlantısını keser ve otomobil kendiliğinden seyretmeye başlar.
  • Önizleme asistanı

Professional Navigation Sistemi ile birlikte çalışan önizleme asistanı, ECO PRO modunun yenilikçi bir özelliğidir. Navigasyon verilerine dayanarak yol boyunca virajları, yerleşim alanlarını, ada kavşakları, T kavşakları, hız limitlerini ve otoyol çıkışlarını tespit eder ve hızınızı önceden azaltabilmeniz için önceden öneride verir.

  • ECO PRO Rota

ECO PRO modu, ECO PRO Route özelliğini de içerir. Bu özellik, yeni nesil Professional Navigation Sistemi ile bir araya gelerek, yakıt tasarrufu açısından en elverişli yolları hesaplamak için mevcut trafik durumu ve yol koşullarının yanı sıra kişisel sürüş tarzı gibi çeşitli parametreleri kullanır. Yol bilgisayarı, bonus milinizi; başka bir deyişle, ECO PRO modu'nu kullanarak ne kadar ek kilometre kazandığınızı gösterir.

  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • BMW TWINPOWER TURBO MOTORLAR.
  • Benzinli motorlarda BMW TwinPower Turbo teknolojisi, TwinScroll turboşarj ile Valvetronic, Çift VANOS ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyonu bir araya getirir. Dizel motorlarda, CommonRail direkt enjeksiyon ve değişken türbin geometrisine sahip turboşarjı içerir. Böylelikle, BMW TwinPower Turbo, benzinli ve dizel motorların yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltırken, aynı zamanda geniş bir motor devri aralığında motor gücü sağlar.
  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • OTOMATİK START/STOP İŞLEVİ.
  • Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte beklerken otomobil rölantiye geçtiği anda ve sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (düz şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
  • Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Vitese geçer geçmez (düz şanzıman) veya ayağınızı fren pedalından çeker çekmez (Steptronic şanzıman), motor saniyeden çok kısa bir sürede çalışır ve gecikme olmadan yolunuza devam edebilirsiniz.
  • Güvenli ve konforlu

Otomatik Start/Stop işlevi, sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürülürken devre dışı kalır. Gerektiğinde merkezi bir kontrol ünitesi, otomobil hareketsiz dururken bile motoru yeniden çalıştırır. Bu duruma örnek olarak otomobil ileri doğru yatmaya başlaması veya ön camın buğulanması gösterilebilir. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • FREN ENERJİSİ GERİ KAZANIMI.
  • Yakıt tüketimini azaltır.
  • Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gaz pedalından çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.
  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • OPTİMUM VİTES DEĞİŞTİRME GÖSTERGESİ.
  • En verimli vites.
  • Kusursuz ve en iyi şekilde zamanlanmış vites değişimleri, özellikle şehir içi trafiğinde ve uzun mesafelerde yakıt tasarrufu yapılabilmesini mümkün kılar. İdeal vites değişimi sayesinde daha az yakıt tüketimi. Motorun elektronik sistemi yol koşullarına ve motor devrine göre en verimli vitesi seçer. Bir üst veya bir alt vitese geçmenin ne zaman daha verimli olacağını gösteren bir ok Bilgi Ekranında yanar. Sistem aynı zamanda çabuk hızlandığınızı algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. Düz vites değiştirme modunda Steptronic şanzımana sahip sürücüler de ilgili vites değiştirme önerilerini alır. Karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.
  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • BMW 4 Serisi Coupe Verimlilik
  • ELEKTRİKLİ DİREKSİYON.
  • Elektrikli direksiyonla yönlendirme, size ideal direksiyon hissi sunar. Aktif takla önleyici sönümleme, titreşim hareketlerini güvenilir biçimde eşitler; tümseklere karşı hassasiyeti azaltır. Opsiyonel sport düğmesini kullanarak direksiyon karakterini istediğiniz zaman daha fazla sıkılaştırabilirsiniz.
    Alışılmış servo direksiyonun aksine, elektrik destekli direksiyon bir hidrolik sistem değil, bir elektrik motoru temel alınarak geliştirilmiş akıllı bir çözümdür. Avantajı şunlardır: Motor yalnızca direksiyon desteği gerekli olduğunda, diğer bir deyişle direksiyon
  • döndürüldüğünde çalışır. İstatistiki olarak bir yolculuğun yüzde 90'ını kapsayan doğrusal sürüş sırasında devre dışı kalır ve hiç enerji kullanmaz. Böylece elektrikli direksiyon, hidrolik sisteme sahip otomobillere kıyasla ortalama yakıt tüketimini yaklaşık 0,3 litre/100 kilometre azaltarak verimliliğe önemli bir katkıda bulunur. Hidrolik yağ kullanılmadığından, bakım gerekliliği ve çevre kirliliği de azaltılmış olur.
  • ServotronIc

Bazı modellerde direksiyon sistemini Servotronic ile bir araya getirebilirsiniz. Bu durum direksiyon gücünü otomobilin hızına göre kalıcı olarak ayarlar. Bunu sağlamak üzere ölçülen hız için gerekli olan desteği hesaplar ve elektrikli direksiyon desteği motoru da buna uygun şekilde beslenir. Düşük hızlarda, örneğin dar, eğimli sokaklarda direksiyon kullanılırken yalnızca en düşük seviyede güç gerekir. Hız arttıkça yolla daha direkt bir temas kurmak ve böylelikle ideal yönlendirme dengesini sağlamak üzere gerekli olan direksiyon desteği sürekli olarak azaltılır.