• UNUTULMAZ BİR DENEYİM.
  • BMW 5 Serisi Gran Turismo'nun sürüş dinamikleri.
  • Tüm BMW otomobilleri benzersiz dinamikler sunar. Bu özellik BMW 5 Serisi Gran Turismo modelinde daha da belirgindir; kat edilen her kilometre saf sürüş keyfini deneyimleme fırsatı sunar.
BMW 5 Serisi Gran Turismo Surus Dinamikleri
  • YÜRÜYEN AKSAM.
  • BMW 5 Serisi Gran Turismo'nun yürüyen aksamının sunduğu sportif sürüş keyfinin, yoldan doğrudan direksiyona geçtiğini ve bu sırada güvenlik ve üst düzey konforu da garanti ettiğini hissedebilirsiniz. Üstelik konforlu, dinamik ve güvenli olduğu kadar da sağlamdır; çeşitli gereklilikleri fazlasıyla karşılar. Bunu mümkün kılan, akslar arasında 50:50 oranında ağırlık dağılımı ve bileşenlerin mükemmel koordinasyonudur.
    Alüminyum integral arka aks, motoru yoldaki titreşimlerden izole eder ve daha fazla güç
  • aktarımı ve konfor sağlar. Bu özellik, isteğe bağlı integral aktif direksiyon ile daha rafine hale getirilebilir. Çift kollu ön aks, tekerleklerin yolu sıkıca kavramasını sağlar. Alüminyum yapı gereksiz ağırlığı engellerken sertliği artırır, bir çarpışma anında yolcuların azami derecede korunmasını sağlamak için etki eden kuvvetleri sönümler. Sportif manevralar, her sürüş koşulunda yolcuları gereksiz yere sarsmadan, akıcı bir şekilde gerçekleştirilebilir.
  • Standart olarak sunulan otomatik ayarlı süspansiyon

BMW 5 Serisi Gran Turismo'da standart olarak sunulan otomatik ayarlı süspansiyon, havalı süspansiyonu kullanarak ön ve arka aks arasındaki yükseklik farkını destekler. Arka tekerleklerdeki sensörler gövde ve yol arasındaki mesafeyi ölçer. Yük ve sürüş durumuna bağlı olarak yaylardaki hava hacmi her zaman en ideal yay aralığı korunacak şekilde ayarlanır. Bu özellik, otomobil ağır yüklü olsa bile çevikliği ve güvenliği destekler.

  • Dinamik Amortisör Kontrolü ve Adaptive Drive

İster engebeli yollar, çukurlar, arnavut kaldırımı, isterse kusursuz asfalt olsun, Dinamik Amortisör Kontrolü ile artık her yol ve sürüş tarzına uygun bir yürüyen aksam mevcuttur. Standart ayar olan Comfort'un yanı sıra, süspansiyonlar Comfort+ moduna ayarlanarak daha fazla konfor ve dolayısıyla bozuk yüzeylerde minimum rahatsızlık sağlanabilir.
İsteğe bağlı Adaptive Drive işlevi, Dinamik Amortisör Kontrolü'nü gövdenin yana yatmasına karşı aktif Dinamik Sürüş dengesi ile birleştirir. BMW’nizdeki seziciler otomobil hızı ve direksiyon konumu ile yürüyen aksam üzerine etki eden düşey ve yatay kuvvetleri sürekli olarak izler. Bu verileri kullanarak sistem, ayarlarını çabucak ve doğru olarak değiştirdiği dengeleyicileri ve amortisörleri hassas bir şekilde ayarlar. Bu daha hassas bir direksiyon tepkisi, daha kısa fren mesafesi ve daha fazla sürüş konforu sağlar.

  • BMW 5 Serisi Gran Turismo Surus Dinamikleri
  • 8 İLERİ STEPTRONIC ŞANZIMAN.
  • 8 ileri Steptronic şanzıman, hızlı motor devri geçişleri ve kısa vites değiştirme süreleri sayesinde vites değiştirmeyi ve sürüşü daha rahat hale getirir. Bu şanzıman olağanüstü konfor ile etkileyici dinamikler ve yüksek yakıt verimliliğini bir araya getirir. Vitesler seçim kolu yardımıyla manuel olarak da değiştirilebilir.
BMW 5 Serisi Gran Turismo Surus Dinamikleri
  • INTEGRAL AKTİF DİREKSİYON.
  • Arkadan itişli otomobillerde Integral Aktif Direksiyon, arka tekerlekler için pasif direksiyon yönlendirmesini ön aks için değişken direksiyon açısıyla birleştirir. Yaklaşık 60km/sa'e kadar hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerin aksi yönüne döner. Bu durum öznel olarak aks aralığını kısaltırken manevra özelliğini ve çevikliği artırır. Yaklaşık 60km/sa'e kadar
  • hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yöne döner. Bu durum öznel olarak aks aralığını artırırken özellikle hızlı ve ani şerit değiştirme sırasında dengeyi ve konforu artırır.
BMW 5 Serisi Gran Turismo Surus Dinamikleri
  • SÜRÜŞ DENEYİMİ KONTROLÜ.
  • Sürüş Deneyimi Kontrolü arzu ettiğiniz modu etkinleştirmek üzere merkez konsolda yer alan düğmeyi kullanma seçeneğini sunar. Standart motor ve şanzıman ayarları için COMFORT Modu, verimliliğe yönelik olarak ECO PRO modu ve çok daha dinamik bir sürüş için SPORT Modu arasından seçim yapabilirsiniz. Hangi ayarın aktif olduğunu devir sayacı altında görebilirsiniz.
  • ECO PRO Modu

Ekonomik ECO PRO Modu, karakteristik gaz pedalı ve şanzıman özelliklerini uyarlarken ısıtma/klima stratejisini de yeniden düzenler. ECO PRO ipuçları kendi sürüş stilinizi optimize etmenize yardımcı olur ve ekstra menzil ECO PRO Modu ile optimize edilmiş yakıt tüketimi sayesinde ne kadar ek kilometre kazandığınız konusunda size geri bildirimde bulunur.
ECO PRO Modu kişisel sürüş stiline bağlı olarak yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. Rölantide kullanım, ön izleme asistanı ve ECO PRO Rota fonksiyonları yüzde beş oranında ek bir tasarruf potansiyeline sahiptir. Tüm bu özellikler Steptronic şanzıman ve Professional Navigation Sistemi ile birlikte sunulur. Tasarruf potansiyeli şirket içerisinde gerçekleştirilen yakıt tüketim çalışmalarıyla hesaplanmıştır.

  • Önizleme asistanı

Ön izleme asistanı yerel trafikle ilgili detayları önceden görür ve siz durumun farkına varmadan çok önce size tavsiyelerde bulunmak üzere en son nesil Professional Navigation Sistemi ile birlikte çalışır. Bir sonraki virajın ardından bir yerleşim yeri veya bir hız limiti varsa sistem dönmeden önce yavaşlamanızı tavsiye ederek hızı mümkün olduğunca verimli şekilde uyarlayabilmenizi sağlar.

  • ECO PRO Rota ve seyir

ECO PRO Rota fonksiyonu da yakıtı ekonomik olarak kullanmanıza yardımcı olur. Size trafik hacmi, kişisel sürüş stili ve yerel koşullara bağlı olarak, verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota sunar. Belirtilen tasarruf potansiyelini değerlendirebilir ve ardından bu öneriye uyup uymayacağınıza kendiniz karar verebilirsiniz.
Rölantide kullanım fonksiyonu ile (yalnızca Steptronic şanzıman) sürücü pedaldan ayağını çeker çekmez, frene basmadığı sürece ve proaktif sürücü asistanı yakıt tasarrufu sağlamak üzere hızı ayarlamadıkça 160km/sa'e kadar hızlarda otomobil yolda süzülmeye devam eder.

  • Sport modu

Sport modunda otomobil çok daha doğrudan tepki vererek daha sportif bir sürüş stili sunar. Önceden belirlenmiş bir ayar, standart ayara kıyasla daha sportif bir motor ve süspansiyon ayarı sunar. Örneğin, motor daha da hızlı tepki verir. 8 ileri Steptronic Sport şanzımanlı modeller için vites değiştirme zamanlaması daha sportiftir. Adaptif Süspansiyonla birlikte, süspansiyon ayarları Sport modunda çok daha çeviktir. Bu esnada Servotronic ve değişken spor direksiyon dönüş desteğini azaltır.

  • BMW 5 Serisi Gran Turismo Surus Dinamikleri
  • BMW xDRIVE.
  • Akıllı BMW xDrive dört çeker sistemi en zorlu yol yüzeyi koşullarına bile kusursuz şekilde uyum sağlar ve her zaman olağanüstü bir çekiş sunar. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC) ile otomobil yönlendirme açısından dengede ve bulunduğu şeritte kalır. Saniyenin çok küçük bir aralığında gerçekleşen tepki süreleri xDrive'ın ideal tutuş için motor gücünü iki aks arasında esnek şekilde dağıtmasını sağlar. Bu yolla xDrive dört çekerin çekiş, yön dengesi ve güvenlik gibi avantajlarını klasik BMW çevikliğiyle bir araya getirir.