• eDRIVE HEYECAN VERİCİ BİR SÜRÜŞ DENEYİMİ
  • eDrive teknolojisine sahip BMW 7 Serisi
  • eDRIVE HEYECAN VERİCİ BİR SÜRÜŞ DENEYİMİ
  • eDrive teknolojisine sahip BMW 7 Serisi
  • BMW Twinpower Turbo motorun menzili ve performansı bir elektrik motorunun verimliliğiyle bir araya geldi. BMW 7 Serisi, BMW EfficientDynamics teknolojisi eDrive (BMW 740e, 740Le ve 740Le xDrive) ile iki farklı dünyanın en iyi yönlerini bir arada sunuyor. Böylece, yakıt tüketimini ve aynı şekilde emisyonu önemli ölçüde azaltıyor.
  • BMW 7 Serisi'nin konforunu sağlayan sürüş performansı çok daha yoğun olarak hissediliyor.
    BMW eDrive modelleri 740e, 740Le ve 740Le xDrive 2016 yılından itibaren piyasaya sunulacak. Verilen rakamlar olası teknik özelliklerdir
  • OTOMOBİL KONSEPTİ.
  • Minimum yakıt tüketimi rakamları ve tüm sürüş modlarında eksiksiz sürüş karakteriyle BMW lüks sınıf sedan. Konfor ve dinamikler sayesinde BMW 7 Serisi eDrive tüm beklentileri karşılar. Arka bölümdeki eDrive yazısı elektrikli motoru ifade eder. Onu tüm ürün yelpazesinden ayıran özelliği saf elektrikli modudur. 40 kilometreyle
  • (xDrive ile 37 kilometre) yerel emisyon olmaksızın ve yakıt tüketmeden yol alır. BMW 7 Serisi eDrive'ın bileşik modda bile CO2 emisyonu değeri 49gr/km'dir (xDrive ile 53gr/km). Yüksek gerilimli batarya arka koltuğun altında yer alır böylelikle hacimli eşyalar için 420 litrelik yeterli miktarda bagaj hacmi kalır. Rakipsiz ve geleceğe yönelik bir otomobil konsepti.
  • KİŞİSEL SÜRÜŞ TAVRI.
  • BMW 7 Serisi eDrive bir fişli hibrit otomobil olarak sürücünün gerçek yakıt tüketimi üzerinde büyük bir etki yaratmasını sağlayacak çeşitli sürüş modlarına sahiptir. Pratikte sonuç ilk olarak sürüş modu seçimine ve ikinci olarak kişisel sürüş tavrına bağlıdır. Batarya tam şarj olduğunda, optimum verimlilik ve menzil için BMW TwinPower Turbo benzinli motora geçiş yapılmadan önce 40 kilometrelik bir mesafe (xDrive ile 37 kilometre) yalnızca elektrik enerjisiyle kat edilebilir.
  • HAREKETLİ AKSAM.
  • Güçlü bir BMW TwinPower Turbo 4 silindirli benzinli motor ve son derece verimli eDrive elektrikli motor, BMW 7 Serisi eDrive'a güç verir. 326bg (240kW) sistem çıkış gücü ile 2,1l/100km (xDrive ile 2,3l/100km)* ortalama sistem tüketimi. Akıllı dört çeker sistemine sahip BMW xDrive ideal çekiş gücünü sunar. Bu BMW EfficientDynamics teknolojilerinin kombinasyonu ekonomik tüketim değerleri sunarken eksiksiz sürüş dinamikleri ve her türlü yol koşulunda denge sağlayan, yenilikçi bir otomobil ortaya çıkmasını mümkün kıldı.
    * Yakıt tüketimi ve CO2 değerleri henüz onaylanmamış geçici değerlerdir. Bu değerler seçilen lastik boyutuna bağlıdır.
  • BMW TwinPower Turbo 4 silindirli benzinli motor

Yenilikçi BMW TwinPower Turbo 4 silindirli benzinli motor, üstün yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunarken, çevik güç üretimi ve düşük motor devirlerinde olağanüstü tepkiselliği sayesinde maksimum sürüş keyfini garantiler.
4 silindirli benzinli motor modern motor üretim teknolojisinin üstün bir örneğidir. BMW, dinamikleri ve verimliliği artırmak üzere Çift-VANOS değişken kam mili kontrolü ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon dahil olmak üzere Valvetronic tam değişken valf kontrolüne sahip TwinPower Turbo Teknolojisini kullanır. Bu durum motorun tüm yük aralığında optimum güç verimliliği sunmasını sağlar ve böylelikle yakıt tüketimini düşürür. Bu motor EfficientDynamics yelpazesinin bir parçasıdır ve 258bg (190kW) güç ve 400Nm tork üretir.

  • Elektrikli motor

Fişli hibrit otomobildeki sıvı soğutmalı elektrikli motor otomobilin şanzımanına entegre edilmiştir. 95bg (70kW) güç ve maksimum 250Nm tork üretir. %100 elektrikli modda maksimum yaklaşık 40km* (xDrive ile 37km) mesafe kat edilebilir ve maksimum 120km/sa azami hıza ulaşılır.
Sürücü gaz pedalından ayağını çektiğinde elektrik motoru tekerleklerden güç alan bir jeneratör gibi çalışır ve kinetik enerjiyi geri kazanma adı verilen işlem sayesinde elektrik enerjisine dönüştürür. Fren yapıldığında çok daha yüksek oranda bir geri kazanım elde edilir. Belirli seviyede fren basıncına kadar otomobil yalnızca elektrik motoruyla yavaşlar aynı zamanda çok daha fazla kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür. Bu masrafsız geri kazanılan enerji otomobilin elektrikli motorla harekete geçirilmesi veya elektrikli bileşenlere güç sağlanması amacıyla kullanılır. Bu özellik yakıt tüketimini azaltır ve motorun verimliliğini önemli ölçüde artırır.
* Bu rakamlar henüz onaylanmamış geçici değerlerdir. Azaltılmış sürtünme oranına sahip 17 ve 18 inç lastikleri baz alır.

  • Yüksek gerilimli akü

BMW 740e/Le modeline ait yüksek gerilimli akü, kendisini güvenli bir şekilde barındıran ve yerden tasarruf sağlayan arka koltuğun altında yer alır. Bu sayede bagaj bölümü geleneksel modellere göre biraz daha küçüktür (420 litre).
Akü geleneksel 230 voltluk ev kullanımına uygun elektrik prizi üzerinden veya ev dışı şarj istasyonlarında birlikte verilen kablo kullanılarak şarj edilebilir. Yolculuk sırasında elektrikli motor bazen jeneratör görevini üstlenir ve kinetik enerjiyi aküde saklayacağı elektriğe dönüştürür (geri kazanma).
Sıvı soğutmalı yüksek gerilimli akü, lityum iyon teknolojisi sayesinde, yüksek enerji yoğunluğuna ve nispeten kompakt boyutlara sahiptir. 9,2kW kapasitesiyle elektrikli motora anında 95bg (70kW) güç sağlayabilir. BMW 740e/Le modelinde şarjı tamamen dolu olduğunda, yalnızca elektrik enerjisi kullanılarak maksimum 40km* (xDrive ile 37km*) yol kat etmek mümkündür ve maksimum elektrikli hız azami 120km/sa'dır.
* Bu rakamlar henüz onaylanmamış geçici değerlerdir. Azaltılmış sürtünme oranına sahip 17 ve 18 inç lastikleri baz alır.

  • AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.
  • Akıllı enerji yönetimi BMW eDrive konseptinin temel taşlarından biridir. Bu sistem olağanüstü sürüş dinamikleriyle olası en yüksek verimliliği bir araya getirmek amacıyla tüm hareketli aksam bileşenlerini yönetir. Akıllı enerji yönetimi hibrit motorun güç verimliliği faktörünü uygun motoru önceden seçerek optimize eder. Örneğin rotadaki yolun ilerideki bazı bölümlerini belirlemek ve sürüş durumunu elektrikli motora en uygun şekilde ayarlamak ya da yüksek gerilimli aküyü şarj etmek üzere mevcut navigasyon verilerini kullanır.
    Yanmalı motorun daha düşük enerji verimliliği faktörüne sahip olacağı durumlarda, sistem daha verimli bir güç faktörü için daha yüksek bir yük aralığına geçiş yapar. Bu durum yanmalı motorun ek bir güç üretmesi anlamına gelir. Bu güç elektrikli motor/jeneratör tarafından akü için daha sonradan elektrikli sürüş veya yanmalı motoru verimli şekilde
  • desteklemek üzere kullanılacak elektrik enerjisini üretmekte kullanılır. Aynı zamanda seyir sırasında ve fren yapıldığında kinetik enerjinin elektrik enerjisine dönüştürülmesi amacıyla elektrik motorunu/jeneratörü kontrol eder. Akıllı enerji yönetimi, ECO PRO modu ile birlikte tüm yardımcı bileşenler ve konfor işlevleri dahil olmak üzere otomobil sistemlerini yakıt tüketimi açısından daha bilinçli ve yüksek verimlilikte kullanmak üzere uyarlar.
    eDrive düğmesi sürücünün üç farklı elektrikli sürüş seçeneği arasından tercih yapabilmesini sağlar. Otomobil çalıştırılırken varsayılan olarak AUTO eDrive (hibrit) mod aktiftir. MAX eDrive modu maksimum 120km/sa hıza kadar tamamen elektrikli sürüşü mümkün kılar. Akü Kontrol modunda kazanılan elektrik enerjisi daha sonra kullanılmak üzere saklanır.
  • AUTO eDrive modu

AUTO eDrive, başka bir deyişle hibrit mod, varsayılan olarak otomobil çalıştırılırken aktif durumdadır ve sürücü son derece verimli, tamamen elektrikli sürüşün üstün avantajlarından faydalanabilir. Taşınan yüke ve elektrik aküsünün şarj seviyesine bağlı olarak otomobil maksimum 120km/sa hıza kadar yalnızca elektrik enerjisini kullanabilir. Gösterge panelinde yer alan bir güç sayacı otomobilin kullandığı mevcut elektrik enerjisi gücü hakkında sürücüyü bilgilendirir ve hangi ek güç talebinin yanmalı motorun otomatik olarak devreye girmesine neden olacağını gösterir.

  • MAX eDrive modu

Tamamen elektrikli mod olan MAX eDrive modunda elektrikli motor maksimum gücü sağlar. Sürücü yanmalı motoru etkinleştirmeden gaz pedalına sonuna kadar basabilir ve otomobil azami 120km/sa hıza ulaşabilir. Daha fazla itiş gücüne gerek duyulduğunda vites kolu veya kickdown için gaz pedalına basılmasıyla istendiği zaman yanmalı motora geçiş yapılabilir.

  • Akü Kontrol modu

Akü kontrol modunda sürücü tarafından belirlenen bir şarj seviyesine ulaşılana dek otomobile yalnızca yanmalı motor tarafından güç sağlanır. Toplanan elektrik enerjisi daha sonra elektrikli sürüş için saklanır.

  • Öngörülü seçim

Navigasyon sistemine varış noktası girildikten sonra öngörülü enerji yönetimi, hız limiti ve mevcut trafik durumu hakkındaki gerçek zamanlı bilgiler gibi verileri kullanarak planlanan rotayı analiz eder. Sistem daha sonra tam elektrikli modu verimli olarak ve duruma göre ve hepsinden önemlisi rotanın en uygun bölümlerinde, örneğin şehir içi trafikte kullanır.

  • ŞARJ.
  • İster geleneksel evde kullanıma uygun priz, ister kapsamlı 360° ELEKTRİKLİ ürün ve hizmet yelpazesinden BMW i Wallbox kullanıyor olun, yüksek gerilimli bir bataryanın şarj edilmesi hiç bu kadar kolay olmamıştı. Otomobilinizi sürerken enerjiye ihtiyacınız olduğunda çeşitli genel kullanıma uygun ChargeNow şarj istasyonları da mevcuttur.
  • Evde şarj

Otomobil evde geleneksel 230 volt elektrik soketi üzerinden rahatlıkla şarj edilebilir ve yaklaşık dört saatte "deposu dolar". Otomobilin şarj soketi ön sol panel üzerindeki flapın arkasında yer alır. Otomobilinizi şarj etmeniz için gerekli olan tek şey, otomobilinizle birlikte sunulan ve bagaj bölümünün arka sol bölümüne güvenli ve yer kaplamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Özel bir izolasyon, şarj portunu ve fişini dış etkilere karşı korur. Duvara monte edilmiş özel bir şarj istasyonu veya wallbox normal elektrik prizi yerine kullanılabilir. Ayrıca, yükseltilmiş şarj gücü sunarak şarj işlemini daha hızlı hale getirir. Yüksek gerilimli bataryanın şarj durumu çok renkli LED ışık halkası üzerinden okunabilir veya BMW ConnectedDrive uygulaması üzerinden görülebilir. Örneğin güç kaynağındaki şarj kuvvetine, şarj sırasında otomobilin içerisinde elektrik tüketen aktif cihaz sayısına ve Wallbox kullanımı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak boş bir yüksek gerilimli bataryanın tam dolu olarak şarj edilmesi yaklaşık 2 saat 45 dakika sürer. Ek olarak, yolcu bölümü, harici şarj işlemi sırasında önceden ısıtılabilir veya serinletilebilir. Sürüşün büyük bir bölümü tamamen elektrik enerjisi kullanılarak gerçekleştirildiğinden yolculuk maliyeti önemli ölçüde azalabilir.

  • Ev-dışı Şarj

Otomobil, birlikte sunulan şarj kablosu kullanılarak ev kullanımına uygun elektrik prizleri üzerinden ve aynı zamanda yolculuk sırasında BMW Aksesuarlarından edinilebilecek bir kabloyla ev-dışı şarj istasyonlarında şarj edilebilir. Bu yöntemle sürücü alışverişe gittikten sonra yerel emisyon üretmeksizin yoluna "dolu depo" ile devam edebilir. Otomobilin şarj soketi ön sol panel üzerindeki flapın arkasında yer alır. Otomobilinizi şarj etmeniz için gerekli olan tek şey, otomobilinizle birlikte sunulan ve bagaj bölümünün sol çamurluk davlumbazı üzerine güvenli ve yer kaplamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Ev-dışı şarj istasyonlarında şarj için bir BMW Aksesuarları kablosuna ihtiyaç vardır. Şarj süresi örneğin akım gücü ve otomobil içerisinde elektrik enerjisi tüketen aktif cihaz sayısı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişir.
Özel bir halka conta şarj portunu ve fişini dış etkilere karşı korur. Şarj portu üzerindeki LED ışık halkaları şarj durumunu görsel olarak bildirir. Navigasyon sistemi ve BMW ConnectedDrive uygulaması uygun şarj istasyonunun konumu ve müsait olup olmadığı konusunda sürücüye bilgi sağlar.
Şarj istasyonunda kimlik doğrulama ve enerji maliyeti için aylık faturalama işlemleri, BMW mobilite hizmeti ChargeNow'un ayrı olarak satılan ChargeNow kartı ile de gerçekleştirilebilir.
Not: ChargeNow, 360° ELEKTRİKLİ portföyünde yer alan ücretli bir hizmettir.

  • BAĞLANTI.
  • BMW'nizle her zaman bağlantıda kalın; akıllı telefonunuz (iOS ve Android) üzerinden, uzaktan kilitleme gibi BMW Uzaktan Erişim Hizmetlerinin yanı sıra hibrit modele ilişkin işlevlere de erişim sağlayabilirsiniz. Bu durum BMW 7 Serisi eDrive otomobilinizle ilgili yakıt tüketimi ve verimlilik rakamları ile ilgili genel bilgilerin elinizin altında olmasını sağlar. Her amaca yönelik BMW Hizmeti otomobilin içinden veya dışından kullanılabilir.
  • BMW ConnectedDrive Uygulaması

iOS ve Android uyumlu BMW ConnectedDrive Uygulaması, otomobilin konumu, akü şarj seviyesi ve kalan mesafe gibi konularda, BMW'nin mevcut durumuna ilişkin detaylı bilgi sunar.
Şarj işlemi haftalık zamanlayıcı görünümü ile uzaktan kontrol edilebilir ve otomobilin sıcaklığı bir sonraki yolculuğunuz için zamanında uzaktan ayarlanır. Varış noktaları, ilgi çekici yerler ve şarj istasyonlarının konumu uygulama üzerinden kolayca, doğrudan otomobile gönderilebilir.
BMW ConnectedDrive Uygulaması her yolculukta verimliliği ölçer ve otomobilin daha verimli şekilde nasıl kullanılacağı ve menzilinin nasıl uzatılacağına ilişkin yararlı öneriler sunar.

  • Ön iklimlendirme

BMW 740e/Le modelindeki sabit klima sayesinde yazın konforlu ve serin bir otomobile kışın ise sıcak bir otomobile binin. Elektrikli soğutma sıvısı kompresörü ve deposuz elektrikli ısıtıcı sayesinde, otomatik klima, motor kapalı olduğunda bile neredeyse sessiz çalışır. Haftanın her günü için üç hareket saati programlanabilir.
Planlanan hareket saatinden yarım saat önce akıllı kontrol sistemi sayesinde ısıtma, soğutma ve havalandırma seçilen sıcaklığa göre ayarlanmak üzere devreye sokulur. Sistem otomobilin içinde iDrive Butonu aracılığıyla veya BMW ConnectedDrive Uygulaması kullanılarak uyumlu bir akıllı telefon üzerinden rahat bir biçimde çalıştırılır.
Sabit klima, yüksek gerilimli bataryanın yeterli şarj seviyesine sahip olması koşuluyla otomobilin harici olarak şarj edilip edilmediğine bakılmaksızın devreye girer.