Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • HER LİTREDE DAHA FAZLA HEYECAN.
  • BMW 1 Serisi'nin sürüş dinamikleri ve verimliliği
  • HER LİTREDE DAHA FAZLA HEYECAN
  • BMW 1 Serisi'nin sürüş dinamikleri ve verimliliği
  • Çevik, enerjik ruhuyla BMW 1 Serisi tam şehir trafiğine göredir. BMW Twinpower Turbo motorlar ve opsiyonel 8 ileri Steptronic şanzıman ile otomobil hemen yola uyum sağlar. Ayrıca, ECO PRO modu mümkün olan en uzun menzili kat etmesine imkan tanır. Kısacası, hızlanma söz konusu olduğunda şimşek gibi, yakıt tüketimi söz konusu olduğunda uyumlu, ideal bir yol arkadaşı.
Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • BMW EFFICIENTDYNAMICS TEKNOLOJİLERİ.
  • BMW EfficientDynamics ile her litre benzinden daha fazla yararlanın! Daha güçlü performans, daha fazla verimlilik ve daha üstün bir sürüş deneyimine hazır olun. Yakıt tüketimini azaltırken sürüş keyfini arttıran teknik yenilikler sayesinde BMW otomobillerinde saf dinamikler standart olarak sunulur.
  • Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • BMW 116d EfficientDynamics Edition.

BMW 116d EfficientDynamics Edition 1,5 litrelik BMW Twinpower Turbo 3 silindirli dizel motor içerir ve verimlilik söz konusu olduğunda eşsizdir. 4000 dev/dk'da 116 bg (85 kW) güç üreten motor, 1750 - 2.250 dev/dk arasında maksimum 270 Nm'lik tork üretir. Tüm bunlar BMW 116d EfficientDynamics Edition'ın hareketsiz durumdan 100 km/sa hıza 10,4 saniye içinde erişmesini sağlar. Ortalama yakıt tüketimi 100 km'de yalnızca 3,8-3,4 litredir ve yalnızca 101-89 g/km CO2 emisyonu üretir; bu da motorun olağanüstü verimliliğinin çarpıcı bir kanıtıdır. 1,5 litrelik BMW Twinpower Turbo 3 silindirli dizel motor, düşük devirlerde bile olağanüstü derecede hızlı tepki verir ve akıcı çalışma özellikleriyle ön plana çıkar. CommonRail doğrudan yakıt püskürtme teknolojisi ve değişken türbin geometrisine sahip yenilikçi turboşarj teknolojisini bir araya getirir. Üstün verimlilik, aerodinamik olarak iyileştirilmiş 16 inç hafif alaşım jantlar ve radyatörün ön kısmındaki hava girişini gerektiği gibi açıp kapatan elektrikle yönetilen havalandırma kontrolü de dahil bir dizi aerodinamik önlemle sağlanır.

Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • BMW TWINPOWER TURBO MOTORLAR.
  • BMW EfficientDynamics yenilikçi yeni nesil BMW benzinli ve dizel motor serisi, BMW Twinpower Turbo teknolojisi sayesinde, üstün yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunarken çevik bir performans ve düşük devirlerde bile üstün derecede hızlı tepki verir. Yüksek verimlilik ve optimum dinamikler çok daha yoğun sürüş keyfini garanti eder.
  • Benzinli motorlar, Çift-VANOS değişken kam mili kontrolü ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon dahil olmak üzere Valvetronic tam değişken valf kontrolünü ve yenilikçi turboşarj teknolojisini içerir. Son derece sofistike bileşenlerin tamamı muazzam güç üretimi ve yüksek verimlilik sağlar. Değişken türbin geometrisine sahip turboşarjlar ve en yeni nesil CommonRail direkt enjeksiyon da dizel motorlarda bir araya getirildi. Bu seviyede optimize edilmiş yanma, daha düşük yakıt tüketimi ve emisyona katkı sağlar.
Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • 8 İLERİ STEPTRONIC ŞANZIMAN.
  • BMW EfficientDynamics'in temel bir öğesi olan 8 ileri Steptronic şanzıman, konfor ve dinamik performans açısından yeni standartları belirler. Vitesler arasındaki hassas artışlar tüm devirlerde ideal güç üretimini kolaylaştırır. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamik performansın keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Motor devri özellikle yüksek hızlarda düşürülür ve karşılığında hem yakıt tüketimi hem de motor gürültüsü azalır.Otomobil manuel moddayken bile dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Hızlı motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı son derece akıcı vites değişimlerini garantiler.
  • Önsezili hareketli aksam, otomobilin hareketlerinin ve trafik durumunun sürekli olarak izlenmesi gibi entegre işlevler şanzımanın vites değiştirme yöntemini önemli ölçüde etkiler. Geçerli sürüş modundan bağımsız olarak sistem, her zaman en uygun vitesi seçer. Şanzıman kumanda ünitesi navigasyon sistemine bağlıdır böylelikle rotaya bağlı olarak önsezili hareketli aksam daha atletik, tepkisel bir ayar (SPORT modu) ve daha az vites değiştirmeli daha konforlu bir ayar (COMFORT modu) arasında geçiş yapar.
  • BMW M135i.

BMW M135i saf sürüş keyfi ve sıradışı sürüş dinamikleriyle eş anlamlıdır. 3,0 litre kapasiteye sahip yüksek devirli BMW M Performance TwinPower Turbo sıralı 6 silindirli benzinli motor, 5.800-6.000 dev/dk'da 326 bg (240 kW) güç üretir ve otomobil 0’dan 100 km/sa hıza sadece 5,2 saniyede ulaşır. Bununla birlikte, inanılmaz derecede güçlü bir motor sesi ve 450 Nm tork sayesinde her gerektiğinde muazzam itiş üretir.
10 milimetre alçaltılan yürüyen aksam daha sağlam daha atletik bir amortisör ile M modellerine özel ve motorun tüm gücünü güvenli bir şekilde yola aktaran süspansiyon özelliklerine sahiptir. Mavi fren kaliperleri ve M logosuyla M Sport fren, BMW'nin sınırları zorlansa da maksimum fren kuvveti sağlar. M'e has özelliklere sahip son derece hızlı tepki veren değişken spor direksiyon, sürücüye güvenli yol tutuşu için hassas geri bildirim sunar. Ön kısımdaki özel hava girişleriyle M Aerodinamik paketi, Performans lastikleriyle özel 18 inç M hafif alaşım jantlar ve iki egzoz çıkışı dış donanım özelliklerini tamamlar.
İç tasarımda, M kapı eşik kaplamaları, M spor koltuklar, M deri direksiyon ve M'e özel göstergelerin tümü otomobilin dinamik karakterini yansıtır.
Yakıt tüketimi/CO2 emisyonu değerleri
5 kapılı BMW M135i modeli için
Ortalama yakıt tüketimi:
8,0 l/100 km
[7,5 l/100 km]
Ortalama CO2 tüketimi:
188 g/km
[175 g/km]
Köşeli parantez dışındaki değerler, standart şanzımanlı temel modele aittir; köşeli parantez içindeki değerler, isteğe bağlı olarak sunulan şanzımana sahip modele aittir (bkz. özel donanım).
Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu değerleri seçilen jant ve lastik boyutuna göre farklılık gösterir.
Yakıt tüketimi, AB 80/1268/EWG tarafından belirlenen standart sürüş normlarına göre saptanır. Bu değer; sürüş tarzı, yükleme, yol şartları, trafik yoğunluğu ve akışı, hava şartları, lastik hava basıncı gibi birçok faktörle ilişkili olan ortalama yakıt tüketimi değeriyle aynı değildir .

  • Değişken spor direksiyon

Servotronic özellikli değişken spor direksiyon direkt ve çevik bir direksiyon tepkisi verir ve direksiyonu çevirmek için daha az fiziksel çaba harcanmasını sağlar. Çeşitli oranlarla, mevcut hızdan bağımsız olarak direksiyon açısına tepki gösterir. Özellikle büyük açılarda direksiyon çevirirken gerekli olan direksiyon hareketini azaltır. Hıza bağlı, değişken takviyeli direksiyon içerir. Bu durum keskin virajlarda ve dönüşlerde dinamik sürüş ya da engellerden kaçmak için gerçekleştirilen manevralar sırasında çevikliği ve hakimiyeti önemli ölçüde artırır. Aynı zamanda park etmeyi, dönmeyi ve manevra yapmayı kolaylaştırır. Dar direksiyon açılarında sistem kusursuz bir yönlendirme dengesi ve çok üst düzey bir direksiyon hassasiyeti sunar.

  • M Sport süspansiyon

M Sport süspansiyon spor süspansiyon ayarlarıyla ön plana çıkar ve arkadan itişli otomobillerde yaklaşık 10 milimetre alçaltılmış bir yürüyen aksam içerir. Daha kısa süspansiyon yayları ve daha sıkı amortisör ayarlarının yanı sıra daha sert dengeleyicilere sahiptir. Tüm bunlar bir arada özellikle dinamik bir sürüş stili elde edilmesini sağlayan, daha direkt ayarları oluşturur.

  • M Sport süspansiyon

Adaptif M süspansiyon otomobilin tüm dinamik potansiyelini artıracak şekilde on milimetre daha aşağıya yerleştirilmiştir. Sürücü konforludan son derece atletik bir sürüş stiline kadar o an tercih ettiği sürüş stilini mümkün kılacak şekilde sürüş karakterini ayarlayabilir. Hangi ayar seçilirse seçilsin Adaptif M süspansiyonun elektronik olarak kontrol edilen amortisörleri saniyenin çok kısa bir bölümünde yol koşullarına uyum sağlayacak şekilde kalibre edilir. Sistem aynı zamanda ideal amortisör ve otomobil güvenliğini sağlamak üzere tekerlek titreşimlerinin yanı sıra otomobilin hızını da ölçen çeşitli seziciler kullanır. Rahat bir yolculuk için COMFORT modu seçilebilir. SPORT modu hissedilir derecede sıkı amortisör ayarlarıyla fark edilir şekilde atletik bir süspansiyon ayarını mümkün kılar. Son derece dinamik bir sürüş için SPORT+ modu en iyi seçenektir: Otomobilin dinamik sınırlarını zorlamak üzere itişi gerçekleştiren tekerleklerin biraz daha fazla kaymasına izin veren DTC işlevi (Dinamik Çekiş Kontrolü) etkinleştirilir. Ancak DSC işlevi tamamen devre dışı değildir bunun yerine otomobili dengede tutmak için fiziksel olarak mümkün ve güvenli sınırlar içerisinde daha geç müdahalede bulunur.

Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • ECO PRO MODU.
  • ECO PRO Modu, BMW tarafından şirket içerisinde gerçekleştirilen bir yakıt tüketimi çalışmasına göre, sürüş stillerine bağlı olarak sürücülerin yakıt tüketimini yüzde 20 oranına kadar düşürmelerine yardımcı olur. Seyir işlevi (yalnızca Steptronic şanzıman ile birlikte), rota asistanı (yalnızca Professional Navigation Sistemi ile birlikte) ve ECO PRO rota (yalnızca Professional veya Business Navigation Sistemi ile birlikte) ilave bir yüzde beş tasarruf daha sağlar.
  • "Seyir"

Seyir fonksiyonu hareketli aksam ile motorun bağlantısını keser ve otomobil motor direnci olmaksızın seyreder. Sürücü 50 ve 160 km/sa arasında ayağını gaz pedalından çektiğinde ve frene basmadığında otomobil vitesi boşa alarak ilerler. Gerektiğinde ileri rota asistanı seyir fonksiyonunu akıllı şekilde devredışı bırakabilir.

  • İleri rota asistanı

Navigasyon sisteminden alınan verilere bağlı olarak ileri rota asistanı hız limitleri, meskun alanlar, virajlar, kavşaklar, dönemeçler ve otoban çıkışlarını tanır ve sürücüyü hızlanmayı bırakması için tam zamanında uyarır.

  • ECO PRO rota

ECO PRO rota trafik durumu, sürüş stili ve yerel koşullara bağlı olarak en verimli rotayı gösterir. Yol bilgisayarı, ECO PRO Rota fonksiyonu kullanılarak otomobil seçilen rota boyunca sürüldüğünde tasarruf edilecek yakıt miktarını gösterir.

  • Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.
  • BMW 1 Serisi'nde akıllı enerji yönetimi; Otomatik Start/Stop işlevi, Fren Enerjisi Geri Kazanımı, Elektrikli Direksiyon ve Optimum Vites Değiştirme Göstergesi gibi BMW EfficientDynamics teknolojisine ait çok sayıda standart özellik tarafından sağlanır. Bu teknolojiler bir arada çalışarak sürdürülebilir mobilite ve maksimum verimlilik sunar.
  • Otomatik Start/Stop işlevi

Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında beklerken veya sıkışık trafikte otomobil geçici olarak durduğunda sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (manuel şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
Otomatik Start/Stop işlevi, sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobil hareketsiz durumda olsa bile, örneğin otomobilin ileri doğru hareket etmeye başlaması veya ön camın buğulanması gibi durumlarda, gerekirse bir merkezi kontrol ünitesi motoru yeniden çalıştırır.
Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

Her fren yaptığınızda kinetik enerji ortaya çıkar, ancak şimdiye kadar bu enerji boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.

  • Elektrikli Direksiyon

Elektrikli direksiyon, direksiyon desteğini mevcut hıza göre ayarlar. Bu da yüksek hızlarda direkt, hassas bir direksiyon kullanımı ve park sırasında zahmetsiz bir manevra olanağı sağlar. Direksiyon yalnızca gerçekten gerektiğinde enerji tüketir. Bu özellik yakıttan tasarruf sağlar ve emisyonu azaltır. Hidrolik bir pompa yerine sistem, elektrik motoru kullanır. Geleneksel sistemlerde bu pompaya motordan sürekli olarak enerji beslenmesi gerekir ancak elektrik desteği yalnızca direksiyonun hareket ettirildiği durumlarda çalışır. Düz yolda ilerlerken ya da aynı direksiyon açısı korunurken (ör. uzun virajlarda) elektrik motoru aktif değildir ve hiç enerji harcamaz. Direksiyon desteğinin mevcut sürüş durumuna ve hıza göre esnek olarak ayarlanması sayesinde direksiyon konforu artırılır.

  • Optimum Vites Değiştirme Göstergesi

Kusursuz biçimde zamanlanmış vites değişimleri, özellikle şehir içi trafiğinde ve uzun mesafelerde yakıt tasarrufu yapılabilmesini mümkün kılar. Optimum vites geçişi sayesinde daha az yakıt tüketimi sunan motorun elektronik sistemi sürüş koşullarına ve motor devrine göre en verimli vitesi seçer. Otomobilin daha yüksek veya daha düşük bir viteste daha verimli kullanılabilmesi mümkün olduğunda Bilgi Ekranı'nda ışıklı bir ok sembolü görüntülenir. Sistem aynı zamanda çabuk hızlanmayı algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. BMW şirket içi karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.

Bmw 1 Serisi 5 Kapı Sürüş Dinamikleri ve Verimlilik
  • BMW xDrive.
  • Akıllı BMW xDrive dört çeker sürüş sistemi en zorlu yol koşullarına bile mükemmel biçimde uyum sağlar ve otomobile optimum yol tutuşu kazandırır. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC), BMW'nin yol boyunca kusursuz bir dengeyle ilerlemesine olanak tanır. DSC sezicisi ile kontrol edilen xDrive sürüş gücünü esnek ve hızlı bir biçimde akslara dağıtır, arkadan ve önden savrulmanın önüne geçer ve olağanüstü bir yön dengesi sağlar.
  • Zorlu yol koşullarında DSC sürüşe gereğinden fazla müdahale etmek zorunda değildir. BMW xDrive, dört çeker sürüş sisteminin çekiş, yön dengesi ve sürüş güvenliği avantajlarını daha fazla sürüş keyfi sunmak üzere klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir.