BMW i Serisi i3 Hareketli Aksam
  • %0 EMİSYON, %100 SÜRÜŞ KEYFİ.
  • BMW i3'te kullanılan hareketli aksam ve teknoloji, elektromobiliteye yönelik olarak geliştirilmiştir.
  • %0 EMİSYON, %100 SÜRÜŞ KEYFİ.
  • BMW i3'te kullanılan hareketli aksam ve teknoloji, elektromobiliteye yönelik olarak geliştirilmiştir.
  • Yeni çağın atmosferi kadar büyüleyici olan çok az şey vardır. Kısa bir süre önceye kadar motor gürültüsü mevcutken, artık güç neredeyse sessiz hale geldi. Şehir içi dinamikleri bir anda çok daha konforlu hale geldi. Tüm bunların nedeni, BMW i'nin elektrikli mobiliteyi yeni ve sürdürülebilir bir yöntemle sistematik olarak yeniden şekillendirmesi oldu. BMW i3 de elektrikli sürüş için geliştirilen ilk otomobildir.
BMW i Serisi i3 Hareketli Aksam
BMW i Serisi i3 Hareketli Aksam
BMW i Serisi i3 Hareketli Aksam
BMW i Serisi i3 Hareketli Aksam
  • HEYECAN VERİCİ SÜRÜŞ KEYFİ.
  • Keyfin en zarif biçimi elektrikli BMW eDrive sistemi kadar spontan olan anlık keyiftir. BMW i3 ile kalkış yaparken torkun tamamını kullanmak ve neredeyse hiç ses çıkarmadan güçlü bir şekilde hareket etmek için gaz pedalına yeteri kadar basın. Bu arada aynı pedal fren yapmanızı da sağlayacaktır çünkü ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz andan itibaren otomobilin fren yaptığını hissedersiniz. Bunun nedeni BMW i3'ünüzün mevcut kinetik enerjiyi toplayıp aküyü şarj etmekte kullanmasıdır. Yenilik olarak adlandırdığımız bu "tek pedal hissi", daha öncekilere benzemeyen bir deneyim sunmanın yanı sıra sürüş menzilinizi de artırır.
  • BMW eDrive: kalkıştan itibaren dinamik

Yeni bir çağ, çok nadiren BMW i3 kadar dinamik bir biçimde başlar. BMW eDrive, BMW'de şirket dahilinde geliştirildi. 170bg (125kW) gücü ve maksimum 250Nm torkuyla son derece hızlı tepki veren bir otomobildir. Uygulamada ise bu, maksimum torkun harekete başlandığında kullanıma hazır olduğu anlamına gelir. Geleneksel otomobiller hızlanma sırasında vites değiştirirken, tamamen elektrikli BMW i3 (94 Ah) 0'dan 100km/sa hıza herhangi bir kesinti olmaksızın 7,3 saniyede ulaşır. Özellikle ilk birkaç metrede daha güçlü otomobilleri geride bırakır.

  • Elektrik açısından verimli güç tüketimi

BMW i3, verimlilik açısından da standartları belirler. BMW i3'ün (60 Ah) elektrik tüketimi, 100 km'de 12,9 kWh ile son derece verimlidir. BMW i3 (94 Ah) ise yalnızca 12,5 kWh gerektirir. Bu, neredeyse sessiz, kokusuz ve tamamen rahat bir sürüş keyfi sağlayarak çok düşük bir maliyete denk gelir.

  • BMW i Serisi i3 Range Extender
  • RANGE EXTENDER.
  • Sürüş keyfini artıran Opsiyonel Range Extender, BMW i3'ün arka kısmında elektrik motorunun yanında bulunur ve COMFORT Modunda BMW i3'ün (94 Ah) menzilini 200 km'ye kadar artırılarak toplamda 330 km'ye çıkarabilir. BMW i3 (60 Ah)'de ise, menzil 130 km'ye kadar artırılarak maksimum 270 km'ye yükseltilebilir. BMW i3'ün tamamen elektrikle sürüşe devam edebilmesi için, küçük ve sessiz iki silindirli benzinli motor yüksek voltajlı bataryanın şarj seviyesini sabit bir düzeyde tutan bir jeneratöre güç verir. Batarya seviyesi düşük olduğunda, Range Extender otomatik olarak devreye girer.

    Menzil hakkında daha fazla bilgi alın.
BMW i Serisi i3 Hareketli Aksam
BMW i Serisi i3 Hareketli Aksam
  • Elektrikli mobilitenin yeni çağını uzun vadede şekillendirmek, çizim masasına geri dönmeyi gerektirir. Bunun en büyük zorluklarından birini, yüksek gerilimli akünün ağırlığının nasıl telafi edileceği konusu oluşturur. Bu nedenle otomobilin mimarisini iki ayrı bölüme ayırdık. Bunlardan ilki alüminyumdan üretilen ve vites, tahrik sistemi ve akü ile ilgili tüm parçaları içeren alt Drive modülüdür. İkincisi ise otomobil içindeki yolculara bol miktarda yer sağlayan üstteki Life modülüdür. Güçlü, çok hafif karbondan üretilen ilk seri üretim yolcu bölümünü içeren BMW i3 daha düşük ağırlığa ve daha alçak ağırlık merkezine sahiptir, aynı zamanda gelişmiş güvenlik ve çeviklik sunar.
  • LIFE MODÜLÜ

Yenilikçi BMW i LifeDrive mimarisi sayesinde, karbondan üretilmiş üst Life modülü kendinizi evinizde hissettirecek geniş bir yolcu ortamı sunar. Sürücü ve ön koltuktaki yolcu arasında, otomobilin ortasından geçen bir tünel yoktur. Bu nedenle bu otomobil sınıfında benzersiz açık tavan tasarımının tadını çıkarabilirsiniz. Bu, yüksek dayanımlı karbondan üretilen ilk seri üretim yolcu bölümünün tasarlanmasıyla mümkün kılınmıştır. Bu durum, BMW i3'ün genel DIN ağırlığını 1.245kg'a düşürerek (BMW i3 (94 Ah)), menzil açısından ek avantajlarla benzersiz, çevik bir sürüş becerisi sunar. Aynı zamanda güçlü karbon yapı bir dizi otomobil testiyle kanıtlandığı şekilde mükemmel bir güvenlik sunar.

  • DRIVE MODÜLÜ

Drive modülü hafif alüminyumdan üretilir ve otomobile güç sağlamak üzere gereken tüm parçaları barındırır. Örneğin arka bölümde elektrikli motor, vites kutusu ve opsiyonel Range Extender yer alır. Yüksek gerilimli batarya, zemin altındaki bir bölüme güvenli şekilde entegre edilmiş, sağlam bir alüminyum muhafaza içerisinde bulunur. Burası her türlü duruma karşı ideal koruma sağlayan en iyi yerdir. Bu konumun bir diğer avantajı da otomobilin ağırlık merkezini alçaltması ve bu sayede arkadan itişli BMW i3'ün benzersiz sürüş çevikliği sunmasına izin vermesidir. Batarya, sekiz yıl veya 100.000km garantiyle birlikte sunulur.

  • BMW i Serisi i3 Surucu Destek Sistemleri
  • SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİ.
  • BMW i3'deki çeşitli yenilikçi sürücü destek sistemleri, otomobil sürmeyi bir keyif haline getirmenin yanı sıra, park etmeyi de sorunsuz hale getirir. Driving Assistant Plus paketi ile BMW i3 sizi çarpışmalara karşı uyaracak ve şehir trafiğinde ve trafik sıkışıklıklarında hızı ve mesafeyi otomatik olarak koruyacaktır. Otoban kuyruklarında, trafik sıkışıklığı asistanı vites değiştirme görevlerini bile kısmen üstlenir. Park asistanı otomobil park etmeyi kolaylaştırarak istendiği takdirde tamamen kendi kendine park edebilir.
  • Sürüş Asistanı Plus

Opsiyonel Driving Assistance Plus, BMW i3 kullanmayı özellikle güvenli ve konforlu hale getiren yenilikçi sürüş destek sistemlerinden oluşan kapsamlı bir paketi içerir. Dur & Kalk işlevine sahip Aktif Cruise Control, 0'dan 140km/sa'e kadar öndeki otomobil ile aradaki sabit bir mesafeyi korur ve BMW i3 hareketsiz hale gelene kadar hızı düzenler. Otobanlardaki kuyruklarda, trafik sıkışıklığı asistanı BMW i3'ü trafik sıkışıklıkları sırasında 60 km/sa hıza kadar bağımsız olarak kontrol edebilir. Bu durum bir elinizi direksiyon üzerinde tutmanız koşuluyla BMW i3'ünüzün şeritte kalmasını sağlar. Şehir içi fren işlevine sahip yaklaşma kontrolü uyarısı diğer otomobillerle potansiyel çarpışma risklerini algılarken, hafif şehir içi fren işlevine sahip yaya uyarısı, yeterli güneş ışığı bulunması koşuluyla yayalara çarpma olasılığına tepki gösterir. Hız Limit Bilgisi, gösterge panelinde ilgili izin verilen maksimum hızı gösterir.

  • Park asistanı paketi

Park asistanı paketi, özellikle kolay ve sorunsuz park için kapsamlı bir yardım sunar; Park Mesafe Kontrolü, geri görüş kamerası ve Park Asistanı ile birlikte hem sürücü tarafından otomobilin rahatlıkla park edilmesini sağlar hem de BMW i3'ün gaz, fren ve direksiyonu kendisinin kullandığı tam otomatik bir seçenek sunar.

Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu.

  • BMW i3 (60 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
  • Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
  • CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 0
  • kWsa/100 km'de güç tüketimi: 12,9
  • BMW i3 (94 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
  • Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
  • CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 0
  • kWsa/100 km'de güç tüketimi: 12.6 / 13.1*
  • Range Extender özelliğine sahip BMW i3 (60 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
  • CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 13
  • kWsa/100 km'de güç tüketimi (ortalama): 13,5
  • Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0,6
  • Range Extender özelliğine sahip BMW i3 (94 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
  • CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 12
  • kWsa/100 km'de güç tüketimi (ortalama): 11,3 / 11,9**
  • Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0,6
  • Plug-In Hybrid BMW eDrive özellikli BMW i8 için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
  • CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 49
  • kWsa/100 km'de güç tüketimi (ortalama): 11,9
  • Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 2,1
  • * Jant grubu 2: 20 inç Stil 431
  • ** Jant grubu 2: 20 inç kış lastikleri
  • kWsa/100 km'de güç tüketimi (ortalama): 11,9
  • Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 2,1
  • Yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve güç tüketimi değerleri, seçilen jant ve lastik boyutuna bağlıdır.
  • Sürüş menzili birçok faktöre dayanır; bunlar arasında özellikle kişisel sürüş tekniği, seçili güzergah, hava koşulları, ısıtma/soğutma kullanımı ve önceden ayarlama yer alır.
  • Yakıt tüketimi, AB 80/1268/EWG tarafından belirlenen standart sürüş normlarına göre saptanır. Bu değer; sürüş tarzı, yükleme, yol şartları, trafik yoğunluğu ve akışı, hava şartları, lastik hava basıncı gibi birçok faktörle ilişkili olan ortalama yakıt tüketimi değeriyle aynı değildir 1, 73760 Ostfildern, Almanya.